2009. április 16., csütörtök

Basquash!-FRISSÍTVE

A hozzáállásom förtelmes volt ehhez az animéhez. Úgy ültem le, hogy nem csalódhatok, hiszen nem vártam tőle semmit. És láss csodát, az ilyeneket szeretem meg a legjobban...
A 07-Ghost-nál vettem észre, hogy ha nagyon rákészültem, hogy milyen jó lesz, akkor csalódnom kellett, nem tudott többet nyújtani az átlagosnál.
A Basquash!-t le se akartam tölteni, de mégis megtettem. Amikor elkezdtem nézni fintorogtam a karakterdizájnon, aztán azon, hogy mechák (!!!) kosárlabdáznak (igen, ez itt a történet lényege), és akkora ötöst fogok adni ennek az animének, hogy kilógna az ellenőrzőből!!!
Amíg ment az endig csak néztem magam elé, hogy "ez odavágott".
Nem csak grafikailag az évad legjobbja idáig nálam a Basquash!, de akkora adrenalinbomba, hogy nem tudtam nyugton ülni a megnézése után. Remélem a második rész is jó lesz, és nem kell lepontoznom utána!
Főszereplönk Dan, aki megszállottan rongálja a köztéri kivetítőteket. Elsőre azt hisszük azért, mert utálja a BFB-t (big foot basketball="nagy lábú kosárlabda" szabad fordításban), így nevezi az anime azt amikor a mechák kosaraznak.
Később kiderül, hogy kilop egy alkatrészt a tv-ből amit pénzért továbbad.
Mikor hazaér látjuk, hogy szegény körülmények között él tolószékbe kényszerült húgával. Néhány flashback alapján arra következtethetünk, hogy a húga kosarazott és egy BFB-ző mecha okozhatta a lerokkanását.
Egyik nap unaloműzés képen kosarazik (őstehetség a srác), amikor egy leányzó, akinek legfőbb ismérve, hogy óriásiak a mellei,
elragadja Dan-t és beülteti egy Bigfoot-ba (mecha, más néven). Dan kezd ráérezni a dologra, mert az a mániája, hogy ha megérinti a Holdat a húga lába meggyógyul. Aztán elkeveredik egy élő BFB meccsre, ahol megrökönyödve tapasztalja, hogy a tv-n 3×-os gyorsítással adják a meccseket, mert a valóságban lassan, és rémesen unalmasan kosaraznak a mechák, Dan legnagyobb felháborodására, akinek a kosár a mindene. A korábban említett nagy mellű leány felbukkan egy Dan-nek tervezett bigfoot-tal, aki rögtön belepattan, hogy megmutassa a nagyvilágnak, hogy kell mechával kosarazni!!! (Közben a lányról kiderül ,hogy ő a gyerekkori szerelme, csak már nem ismerte meg az)
Szegényt elkapják a rendőrök és mivel hőn dicsekszik vele, hogy Ő a köztéri tv rongáló, a zsaruk 1 évre dutyiba vágják.
Mire kiszabadul Ő lett a "Legenda" és mindenki elkezdte nyomni a BFB-t úgy, ahogy Ő megmutatta a nagyvilágnak!

Második rész tartja a színvonalat.

A karakterdizájn nekem nem az esetben, kb. úgy néznek ki a szereplők, mint a Bebylade-ben, de hihetetlen az a grafika amivel készült. A helyszínek és a hátterek, olyan szinten vannak kidolgozva, ahogy azt még sosem láttam. A kosárral persze jön a "kosaras-deszkás" stílus és a jó öreg rap, hip-hop zene. A történet nem zseniális, viszont annak a kevésnek a kivitelezés már igen! Elsőre a Rideback jutott eszembe róla, azt hiszem teljes joggal. Remélem marad a színvonal, mert a Rideback első része is hasonlóan lenyűgözött, de utána már nem volt annyira jó, csak jó.
Értékelés: 5/5

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése