2009. május 19., kedd

2009 SakuraCon- tavaszi animecon

Sziasztok!
Bocsánat, hogy régen jelentkeztem, de itt vannak a vizsgák, úgyhogy most egy kicsit ritkábban fogok írni...

Na, amiért elkezdtem írni az az, hogy a Tavaszi AnimeCon-ról írjak egy kis beszámolót.
Reggel kezdődött a szokásos sorban állással, mert ugye ha valaki olyan fanatikus (inkább bolond), mint én, az már reggel fél 9-re odamegy, hogy legyen ülőhelye ha bejut.
10 után egy kicsivel meg is volt a kapunyitás, úgyhogy elindult befelé a tömeg. Sikerült helyet szereznünk, amit elég nehéz megtartani. Idén bevezettek egy új szabályt, hogy nincs helyfoglalás- csomaggal. Ez végül is jó ötlet, csak akkor kellemetlen, ha csak a mosdóba akarsz elmenni, és akkor annyi az egész nap őrzött ülőhelynek. A vicc az, hogy tényleg begyűjtötték a gazdátlan, foglalás céljából otthagyott táskákat.
Aztán megvolt a szokásos harcművészeti bemutató, majd jött a az egyéni kosztümkészítés (craftmanship) cosplay. Hm, hát, engem nem sok darab nyűgözött le. Az a másik nagy baj, hogy olyan sokan vannak, hogy már fárasztó. Képeket nem is próbáltam csinálni, mert a neten úgyis sok kering szerintem, majd linkelek néhány helyre.
A csoportos craftmanship-ben voltak elég jók. Nekem egy Code Geass csoport volt a kedvencem, rájuk is szavaztam.
Az egész Con alatt érezhető volt a jelenleg sztárolt animék hatása. Ez a mechanizmus, úgy működik, hogy egy adott időszakban mindig felkapnak pár animét, és azokból van sok amv, és sok cosplay... A Naruto, Bleach, Ouran Highscool Host Club, Death Note és az FMA régi sléger. Új felemelkedőként láthattuk a sok-sok Code Geass cosplay-est, és a Soul Eater Amv-ket.
Aztán jött az AMV verseny, amit őszintén bevallok, nem tetszettek. Annyi mecha amv van, hogy már fárasztó... Itt a D.gray-man-es lett a szívem csücske, ha valaki tudja honnan lehet letölteni, az dobjon egy linket (köszi!).
Azt persze hozzá kell tennem, hogy én nem tudnék se jó cosplay-t, se jó amv-t csinálni, úgyhogy nem szép dolog, hogy így kritizálom őket, de ha nem jött be, hát nem jött be. És ez úton kérek tőlük elnézést. Természetesen mindig vannak nagyon jók. És én elismerem azt a sok munkát amit belefektettek, ezért minden elismerésem az ővék.
Az Amv verseny után jött kedvenc része a connak, a vásárlás! Vettem minden féle új megjelenést, meg sok olyat, amire már régóta ácsingózom. Itt most le se merem írni, hogy miket, mert abból ki lehetne számolni mennyit költöttem, és ez már zavarba ejtő ^^
Szombaton hamar eljöttem, így nem néztem meg a Wonderful days-t, sajna...
Vasárnap már okultam előző hibáimból és már rutinosan fél 11-re mentem oda, és a jövőben is megtartom ezt a szokást, mert így egy pillanat alatt bejutottam, nem volt sor.
Egy darabig a Yugioh játékosokkal voltam (igen, én is játszom...), aztán jött a nap fénypontja a csoportos előadás!!! Itt érdekes módon mintha az elejére lettek volna gyűjtve a jók, amit nem hiszek, pedig így volt. Kedvenc BATár cosplay csapatom hozta a formáját :D Ezt muszáj megnéznetek!!!

Másik nagyon kiemelkedő csoport a Naruto-ból volt, akik egy igazán igényes harcművészeti bemutatóval leptek meg minket. Nagyon színvonalas volt, nehéz is volt választanom, hogy kire szavazzak. Másik ami még nagyon ötletes volt, hogy a Chicago c. film Börtön dalára a Clamp animék karaktereit illesztették be, a bebörtönzött lányok helyére. Még egy nagyon nívós volt: retro animékből vettek karaktereket és velük alakítottak ki vicces helyzeteket.
Közben a barátaim voltak AniMax-es tájékoztatón, és bizony érdekes dologról meséltek. Állítólag félig tini csatornát akarnak csinálni belőle, valami tini valóságshow-al, brrr. Tudom, hogy az animések átlag életkora 16, de azért, kérem, normális animékra kéne költeni, nem ilyen butaságokra... Egy pozitív meglepetés, hogy az Animax honlapján hamarosan elkezdik vetíteni felirattal a Full Metal Alchemist második széráját, a Brotherhood-ot. Lesz Bleach movie és Death note Tv spec.
Hát, ennyi volt. Valami kérdés felmerül, nyugodtan kommentezzetek, vagy írjátok meg csak ha ti is ott voltatok...
Egyébként még hasznos infó lehet, hogy ez volt a 3. conom.
Nagy probléma- és valószínűleg emiatt nem megyek a nyári conra, ami szintén a Petőfi csarnokban lesz, aug. 21-23-ig- az a meleg és fülledt levegő. Hihetetlenül rossz a Petőfi légcserélő rendszere, és mivel a fontos programoknál teljesen megtelik a nagyterem elviselhetetlen. Ezt talán azzal lehetne orvosolni, ha a következő conon, jó idő esetén a szabadtéri nagy színpadra szerveznének néhány programot.
Aprorpó, szabadtér: jó megoldás volt, hogy az árusokat a szabadtéri sátrakba helyezték ki.
Volt még Magyar Amv Rettenet 2 is :D Aminek nagyon örültünk :D Kötelező ismerni őket!!! Az első van youtube-on, de a mostani Con-ra készült el a második rész. Valami zseniális, én nagyon szeretem...
Animecon Galéria

5 megjegyzés:

  1. Én sajnos nem voltam, nem volt rá pénzem.:(

    Vettél is valami jót?

    VálaszTörlés
  2. Igen, vettem egy csomó mangát. De igazából csak olyanokat, amiket könyvesboltból is megvettem volna. Mangafanos mangákat, Bukottak holdját, Démonnaplót, Angyalok menedéke 4-et :D
    Meg Death note díszdobozt...
    Amit conon kívül nem tudtam volna megvenni az csak Loveless manga volt, és egy Tokyo Babylon-os képeslapgyűjtemény.
    Nekem most szerencsére volt pénzem, mert a hónapban volt a szülinapom, és arra inkább pénzt kértem, amit itt el tudtam költeni :)

    VálaszTörlés
  3. Mangafanos mangák közül melyeket?

    Suülinapomra én is mindig pénzt kapok, vagy a könyvet amit vennék belőle. :)

    VálaszTörlés
  4. Mangafanosok közül most Death note-ot, Hellsing-et és Nanát vettem (Árnybírót is szoktam, de az már megvolt). Még nagyon gondolkodtam a Chrno crusade-en is, de már anyagilag nem bírtam, meg a 3+1-es akció úgy jött ki (vettem még Death note díszdobozt is és így a 3 mangával kijött a 4). De szerintem idővel lehet, hogy a Chrno-t is elkezdem. Régebben Narutot is követtem, de azt már meguntam. Nem is olyan szép a rajzolása, és nincs kedvem 40 köteten át vásárolni...
    Te miket olvasol a magyar kiadású mangák közül?

    VálaszTörlés
  5. Ezeket olvasom: Van amit veszek, van ami rokoné és azt olvasom. Van ami csalódás, de ha már elkezdtem akkor végigolvasom.

    Makrancos hercegnő 10 pont
    Chrno Crusade 10 pont
    Káosz kapui 8 pont
    Rémmetró 8 pont
    Ördög menyasszonya 7 pont
    Naruto 7 pont
    Kenshin 7 pont
    Angyalok menedéke 6 pont
    Nana 8 pont
    Death Note 10 pont
    Démmonnapló 6 pont
    Vízisten menyasszonya 9 pont
    Gravitation 7 pont
    Mennyei dallamok 9 pont

    VálaszTörlés